|
CLASIC și MODERN în abordarea conținuturilor curriculare
- autor Vali Ilie
|
|
|
Prezentare |
Apărută din dorința de a evidenția rolul valorilor în sfera educației și învățământului, lucrarea de față se structurează pe patru capitole, urmate de anexe, care oferă sinteze necesare pentru susținerea axiologică, dar și operațională a informației.
Între clasic și modern, între abordarea umanistă și cea pragmatică, conținuturile curriculare devin piloni ai societății cunoașterii, determinate fiind de diferitele tipuri de finalități educaționale. Generale și particulare, tradiționale și de dată mai recentă, conținuturile constituie „cărămizile” care contribuie la formarea culturii generale și profesionale. De aceea, considerăm deosebit de important ca școala, prin profesorii ei, să promoveze valorile autentice, cu care, de altfel, se identifică prin misiunea și scopul ei general.
|
Autoarea
|
PEDAGOGIE ȘI PSIHOLOGIE PENTRU PREGĂTIREA EXAMENELOR DE DEFINITIVAT ȘI GRAD DIDACTIC II
-Irina Maciuc, Viorel Ionel, Corneliu Novac, Romulus Craciunescu, Marcel Capraru, Gheoghe Florescu, Aurel Pera, Constantin Stanciu, Constantin Postelnicu, Vali Ilie, Ecaterina Frasineanu, Florentina Mogonea, Mihaela Popescu, Remus Mogonea
|
|
|
|
Prezentare |
Lucrarea Pedagogie și psihologie pentru pregătirea examenelor de definitivat și grad didactic II se adresează tuturor celor interesați de domeniul Științe ale Educației și Psihologie, în special cadrelor didactice din învățământul preuniversitar care se pregătesc pentru examenele de definitivat și grad didactic II.
Volumul reprezintă rezultatul unei colaborări fructuoase între specialiștii Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic (DPPD) al Universității din Craiova. Una din activitățile importante ale acestui Departament este formarea continuă şi dezvoltarea profesională a personalului didactic, iar, din această perspectivă, lucrarea se înscrie în aria activităților curente ale membrilor DPPD și își dovedește utilitatea în demersul de formare continuă, pe parcursul vieții profesionale a cadrelor didactice.
Gândită și realizată după structura tematicii obligatorii prevăzute de programele de definitivat și grad didactic II, lucrarea tratează cele mai importante aspecte specifice pedagogiei și psihologiei copilului. Actualizate, temele sunt tratate coerent, sunt accesibile și permit înțelegerea, decodificarea mesajului general, precum și a conceptelor-cheie, în jurul cărora gravitează conceptele derivate, ideile secundare și exemplele din practica pedagogică.
Cuprinzând 21 de capitole, volumul oferă o imagine de ansamblu generoasă, aducând în atenția profesorilor teme importante din punct de vedere psihopedagogic în demersul de formare continuă. Fiecare capitol se încheie cu precizarea bibliografiei, ceea ce aduce un plus de rigoare lucrării și orienteză în selectarea informațiilor reprezentative.
Celor interesați de problematica domeniilor Științe ale Educației și Psihologie, dar și celor care se pregătesc pentru definitivarea și obținerea gradului didactic II în învățământ, le propunem acest volum care contribuie în mod real la dezvoltarea în cariera didactică.
|
Lect.univ.dr. Vali Ilie
DPPD, Universitatea din Craiova
|
FORMAREA STILULUI DIDACTIC DIN PERSPECTIVA NOILOR EDUCAȚII
- autor Vali Ilie
|
|
|
|
Introducere |
Cercetarea stilurilor pedagogice din punct de vedere al noilor educaţii reprezintă nu numai o nouă perspectivă, ci şi o nouă etapă în cunoaşterea ştiinţifică a personalităţii profesorului.
Această lucrare valorifică reultatele unei cercetări pedagogice ameliorative care plasează în centrul atenţiei o temă cu caracter transdisciplinar, problematica stilului didactic fiind proprie teoriei şi metodologiei instruirii, iar cea a noilor educaţii trimiţând atât la teoria educaţiei, cât şi teoria şi metodologia curriculumului.
Modelul tehnologic propus accentuează competenţele profesorului în raport cu noile educaţii, raportându-se la valorile autentice, care au trecut proba timpului şi integrând valori mai noi, de dată recentă, care sunt la fel de importante în formarea stilului profesional al cadrelor didactice.
|
Autoarea
|
ELEMENTE DE MANAGEMENT ŞI LEADERSHIP EDUCAŢIONAL
- autor Vali Ilie
|
|
|
|
Argument |
Lucrarea de faţă se adresează tuturor celor care sunt preocupaţi de problematica managementului şi leadershipului educaţional şi reprezintă un reper în demersul de formare şi perfecţionare în acest domeniu.
Structura lucrării respectă un algoritm care evidenţiază trasarea reperelor teoretice şi trimiterile la practică prin temele cu carcater aplicativ propuse. Maniera de concepere a capitolelor ce compun această lucrare presupune redimensionarea unor achiziţii cognitive, însă implică şi dimensiunea practic-aplicativă.
.
|
Autoarea
|
__________________________ |
Pedagogie. Perspective teoretice şi
aplicative
- autor Vali Ilie
|
|
|
|
Prezentare |
Lucrarea de faţă tratează aspectele
esenţiale ale pedagogiei, ca ştiinţă
a educaţiei, şi se adresează atât
profesorilor, cât şi studenţilor care
urmează modulul psihopedagogic, în vederea
formării lor ca viitori practicieni în domeniul
educaţiei. Educaţi pentru a educa,
studenţilor li se propun mai multe teme cu caracter
aplicativ, la sfârşitul fiecărui capitol.
Modalitatea de abordare a conţinutului fiecărui
capitol vine în întâmpinarea celor care doresc să
înţeleagă specificul, limitele şi
avantajele anumitor aspecte ale educaţiei,
curriculumului, instruirii şi evaluării în
evoluţia lor, precum şi caracteristicile acestora
în actualitate. Oferind o imagine de ansamblu asupra
problematicii educaţiei, lucrarea are ca scop principal
provocarea intelectuală, informarea şi formarea
studenţilor care se pregătesc să
îmbrăţişeze cariera didactică.
Lucrarea cuprinde patru parţi distincte - Fundamente
ale pedagogiei, Teoria şi metodologia curriculumului,
Teoria şi metodologia instruirii şi Teoria
şi practica evaluării - care dezvoltă
aspecte specifice domeniului pedagogiei. Structura
capitolelor prezentate respectă un algoritm util în
demersul deplasării accentului de la informativ la
formativ-educativ, de la maniera clasică de prezentare
a conţinutului la cea modernă. Tehnicile
interogative la care s-a apelat sunt eficiente în
măsura în care studenţii dispun de
cunoştinţe care să le permită
dezbaterea unor teme sau abordarea unui subiect. Acestea sunt
indicate acolo unde tema supusă atenţiei
oferă posibilitatea unei abordări din mai multe
unghiuri, a relevării unor aspecte sau nuanţe
controversate. Sunt aduse în prim plan procesările
mentale, construcţia interpretărilor proprii
şi a ipotezelor de rezolvare, construcţia
cunoaşterii ştiinţifice, folosirea
instrumentelor de cunoaştere şi anumite
experienţe de învăţare. Schimbarea
rolurilor profesorilor într-o societate a cunoaşterii,
care solicită competenţe specifice
cunoaşterii ştiinţifice şi
învăţării permanente, reprezintă o
preocupare constantă. Invitând la problematizare
şi reflecţie, lucrarea nu se doreşte a fi
atât un răspuns la întrebările care apar în sfera
pedagogiei, cât, mai degrabă, o cale spre
răspunsurile la întrebări, cale pe care
studenţii să o urmeze în pregătirea lor.
|
Autoarea
|
__________________________ |
ASPECTE TEORETICE ŞI PRACTICE ALE
SEMINARULUI DE PEDAGOGIE
- autor Vali Ilie
|
|
|
|
Prezentare |
Fiind
gândită şi realizată ca un suport pentru
studenţi şi profesori, lucrarea se
structurează pe cinci capitole care tratează
specificul seminarului de pedagogie. Primul capitol
(Pregătirea pedagogică - între tradiţie
şi inovare) realizează o deschidere în
temă, familiarizând cititorul cu standardele de
competenţă ale viitorilor profesori şi
necesitatea profesionalizării pedagogice a cadrului
didactic. Al doilea capitol (Seminarul de pedagogie - o
nouă provocare?) dezvoltă problema
responsabilităţii profesionale şi
identifică principalele condiţii de eficientizare
a seminarului de pedagogie. Al treilea capitol (Tipologia
seminarului universitar) abordează într-o manieră
analitică principalele tipuri de seminar. Apelul la
reprezentările grafice facilitează
înţelegerea conţinutului şi
simplifică maniera de prezentare. Ultimele două
capitole (Aspecte pedagogice ale seminarului de pedagogie
şi Lucrări aplicative - sugestii, modele,
ipoteze) se concentrează pe aspectele de proiectare a
seminarului de pedagogie şi pe principalele
lucrări aplicative elaborate în cadrul seminarului de
pedagogie. Conţinutul este însoţit de diverse
modalităţi grafice de prezentare, iar sarcinile
de lucru propuse contribuie la accentuarea caracterului
practic-aplicativ al lucrării. |
Autoarea
|
__________________________ |
Pedagogie - Educatie si Curriculum
- autori: Elena
Joita (coord), Vali Ilie , Ecaterina
Sarah Frasineanu
|
|
__________________________ |
A deveni profesor constructivist
- autori: Elena
Joita (coord), Vali Ilie, Popescu Alexandrina Mihaela,
Ecaterina Sarah Frasineanu, Florentin Remus Mogonea, Mihaela
Aurelia Ştefan, Florentina Mogonea, Claudiu
Marian Bunaiasu
|
|
|
__________________________ |
Formarea pedagogica a profesorului.
Instrumente de invatare cognitiv - constructivista,
- autori: Elena
Joita (coord), Vali Ilie, Popescu Alexandrina Mihaela,
Ecaterina Sarah Frasineanu, Florentin Remus Mogonea, Mihaela Aurelia Ştefan, Florentina Mogonea, Claudiu
Marian Bunaiasu
|
|
|
__________________________ |
Profesorul si alternativa constructivista a
invatarii. Material-suport pedagogic pentru studentii-viitori
profesori
- autori: Elena
Joita (coord), Vali Ilie , Popescu Alexandrina Mihaela,
Ecaterina Sarah Frasineanu, Florentin Remus Mogonea, Mihaela
Aurelia Ştefan, Florentina Mogonea, Claudiu
Marian Bunaiasu
|
|
|
__________________________ |
Pregatirea pedagogica a studentilor.
Sarcini si instrumente de invatare independenta,
constructivista. Pedagogie. Managementul clasei de elevi
- autori: Elena
Joita (coord), Vali Ilie , Popescu Alexandrina Mihaela,
Ecaterina Sarah Frasineanu, Florentin Remus Mogonea, Mihaela
Aurelia Ştefan, Florentina Mogonea, Claudiu
Marian Bunaiasu
|
|
|
|
Introducere
(format pdf) |
__________________________ |
Strategii constructiviste in formarea
initiala a profesorului
- autori: Elena
Joita (coord), Vali Ilie , Corneliu Novac , Popescu Alexandrina Mihaela
, Ecaterina Sarah Frasineanu, Florentin
Remus Mogonea, Mihaela Aurelia Ştefan, Florentina Mogonea, Boboila Cristea
|
|
|
|
Introducere
(format pdf) |
__________________________ |
|
|
|
Cursurile cu frecventa, ID sau FR se desfasoara [...]
Deschiderea cursurilor postuniversitare [...]
Cursuri acreditate pentru formarea continua [...]
|
|
|