|
Lector universitar doctor
Mihaela Aurelia Stefan
|
Informatii de contact
Telefon : 0251422567
E-mail:dppd@central.ucv.ro
|
|
Studii
|
Experienta
profesionala
|
Domenii de
competenta
|
Activitate
de cercetare
|
Studii
-1997-2001: cursuri de zi la Facultatea de
Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei,
Universitatea din Bucureşti, specializarea Pedagogie;
examen de licenţă în 2001;
- Noiembrie 2004: doctorand în domeniul Ştiinţe
de Educaţiei, Universitatea din Bucureşti, la
forma fără frcvenţă;
-tema tezei de doctorat: ,,Modalităţi de
stimulare a dezvoltării capacităţii de
învăţare autonomă la studenţi, în
perspectiva optimizării formaţiei
cognitive.’’ |
|
Experienta profesionala
-01.09.1997 – 01.10.1997 –
învăţătoare titulară –
Şcoala generală cu clasele I-VIII Vânju Mare
(încetat activitate pentru continuarea studiilor);
-01.09.1999 – 01.09.2000 – educatoare
titulară la Grădiniţa nr. 1
Bucureşti;
-01.09.2001 – 01.09.2003 – institutor -
Grădiniţa nr 246 Bucureşti;
-09.2003 – 09.2005 – preparator titular la
Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic,
Universitatea din Craiova, disciplinele Pedagogie şi
Management Educaţional
-09.2005 – în prezent – asistent univ la
Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic,
Universitatea din Craiova |
|
Domenii de competenta
- Conducerea
activităţilor de seminar la disciplinele:
pedagogie generală (cu submodulele: introducere în
pedagogie, teoria şi metodologia curriculumului, teoria
şi metodologia instruirii, teoria şi metodologia
evaluării), management educaţional;
- Pentru studenţii Colegiului de Institutori
-coordonarea practicii pedagogice şi conducerea
activităţilor de seminar la următoarele
discipline: teoria educaţiei, teoria şi
metodologia cercetării pedagogice, doctrine,
şcoli şi curente pedagogice, psihopedagogia
jocului;
- Competenţe lingvistice: limba franceză- la
nivelul bine (atestat 2002); abilităţi de operare
pe calculator (Microsoft Office: Word, Excel)
|
|
Activitate de cercetare
Carti
Carti in edituri
acreditate, in colaborare:
1.Maciuc, I. (coord.). Studii de pedagogie
diferenţiată, Craiova, Editura SITECH,
2004, pag 44 – 63, 63 – 75;
2.Maciuc, I (coord.). Şcoala
democraţiei şi formarea profesorilor,
Bucureşti, ED P.R.A., 2005, pag 137 – 147, 224
– 230.
3.Joiţa. E. (coord.). Strategii
constructiviste în formarea iniţială a
profesorilor (2005): Craiova, Editura Universitaria,
pag 138 – 146, 275 – 285, 330 – 361.
4.colaborator la lucrarea: Joiţa E. (2006) Pregătirea pedagogică a
studenţilor. Sarcini şi instrumente de
învăţare independentă,
constructivistă. Craiova Editura
Universitaria
5.Maciuc (coord). Studii de pedagogie
diferenţiată, nr. 3, Formarea profesorilor de
religie, Edit. Sitech, Craiova, 2006
Studii si articole
1.Formarea cadrelor didactice în vederea
educării creativităţii
elevilor.,în Analele
Universităţii din Craiova, Seria Psihologie
– Pedagie, Anul III, 2004, Edit. Universitaria,
Craiova, pag 159 – 170
2.Strategii utilizate de cadrele didactice
în procesul de asigurare a disciplinei elevilor, în
Analele Universităţii din Craiova, Seria
Psihologie – Pedagie, Anul III, Edit. Universitaria,
Craiova, nr. 5 – 6, 2004, pag 243 – 258
3.Paradigma contemporană a
educaţiei pentru valori morale, în Analele
Universităţii din Craiova, Seria Psihologie
– Pedagie, Anul IV, Edit. Universitaria, Craiova, nr. 7
– 8, 2005, pag 148 - 155
4.Dezvoltarea competenţei de
instruire autonomă la studenţi –
consecinţă educaţională a
constructivismului, în Analele
Universităţii din Craiova, Seria Psihologie
– Pedagie, Anul IV, Edit. Universitaria, Craiova, nr. 7
– 8, 2005, pag 243 - 254
5.Metacogniţia şi facilitatea
reflecţiei asupra cunoaşterii, în Analele
Universităţii din Craiova, Seria Psihologie
– Pedagie, Anul IV, Edit. Universitaria, Craiova, nr. 9
– 10, 2005, pag 84 – 94
6.Educaţia permanentă –
reflecţii teoretice, direcţii şi strategii
de acţiune, în Analele Universităţii
din Craiova, Seria Psihologie – Pedagie, Anul IV, Edit.
Universitaria, Craiova, nr. 9 – 10, 2005, pag 166
– 172
7.Psihologia dezvoltării – o
nouă perspectivă, în Analele
Universităţii din Craiova, Seria Psihologie
– Pedagie, Anul V, Edit. Universitaria, Craiova, nr. 11
– 12, 2006, pag 72 – 82
8.Tehnologii de comunicare şi de
informare implicate în susţinerea autodidaxiei,
Analele Universităţii din Craiova, Seria
Psihologie – Pedagie, Anul V, nr 11 – 12 Edit.
Universitaria, Craiova, pag 255 - 268
9.Strategies of self instruction –
tendencies and orientations, în Analele
Universităţii din Craiova, Seria Psihologie
– Pedagie, Anul V, nr. 13-14, Edit. Universitaria,
Craiova, 2006, pag 45– 53
Proiecte CNCSIS
Din 2004- membru în echipa de cercetare la un proiect cu
finanţare CNCSIS |
|
|
|
Cursurile cu frecventa, ID sau FR se desfasoara [...]
Deschiderea cursurilor postuniversitare [...]
Cursuri acreditate pentru formarea continua [...]
|
|
|