D.P.P.D. Universitatea din Craiova
 
Portalul Departamentului pentru Pregatirea Personalului Didactic - Universitatea din Craiova  
 
rom   fra   eng
 


Home


Departament


Educatie


Activitate stiintifica


Pagina studentului


Harta site




Preparator universitar doctorand

Alexandru Strunga


Informatii de contact
  Telefon : 00.40.51.422567
  E-mail: dppd@central.ucv.ro


Preparator universitar masterand, Strunga Alexandru
Studii

Experienta profesionala

Domenii de competenta

Activitate de cercetare

Studii
-  2004 - 2008: cursuri de zi la Facultatea de Sociologie şi Psihologie, Universitatea de Vest din Timişoara, specializarea Pedagogie; examen de licenţă în 2008;
-  din octombrie 2008: student la Masterul European de Educaţia Adulţilor, cursuri la zi, Facultatea de Sociologie şi Psihologie, Universitatea de Vest din Timişoara.

sus
Experienta profesionala
-  din 2008: preparator titular la Catedra de Pedagogia învăţământului primar şi preşcolar, Facultatea de Litere, Universitatea din Craiova, disciplinele: Pedagogia învăţământului preşcolar şi primar, Fundamentele pedagogiei, Teoria şi metodologia instrurii, Teoria şi practica evaluării, Metodologia cercetării pedagogice, Psihopedagogia jocului, Pedagogia activităţilor extracurriculare, Noile educaţii, Psihopedagogia copiilor cu dificultăţi de învăţare, Managementul clasei şi grupei de elevi.

sus
Domenii de competenta
-  în formarea iniţială pentru profesia didactică, activităţi de seminar la disciplinele: Pedagogia învăţământului preşcolar şi primar, Fundamentele pedagogiei, Teoria şi metodologia instrurii, Teoria şi practica evaluării, Metodologia cercetării pedagogice, Psihopedagogia jocului, Pedagogia activităţilor extracurriculare, Noile educaţii, Psihopedagogia copiilor cu dificultăţi de învăţare, Managementul clasei şi grupei de elevi.
-  competenţe lingvistice: limba engleză şi franceză
-  competenţe de operare pe calculator: Operarea în Microsoft Windows, în Microsoft Office 2007, SPSS 16, Operarea în OSX OS X, versiunea Tiger şi Leopard, Operarea în Linux (Ubuntu, SUSE, Mandrake etc.), dobândite prin cursuri de formare.

sus
Activitate de cercetare

I.   Cărţi publicate

  I.1. Cărţi, în edituri care se află în evidenţa CNCSIS, ca și coordonator:
  •Educatia seniorilor. Perspectiva DANET. (2011). Craiova: Editura Universitaria, 197 p.
  I.2. Cărţi, în edituri care nu se află în evidenţa CNCSIS, în colaborare:
  •Luchescu, Gh. (coord.). (2009). Eminescu – Petöfi. Timişoara: Editura Aegis. ISBN: 978-973-1916-10-1.
  I.3. Traduceri, în edituri recunoscute de CNCSIS,
in colaborare:
  •Schumaker, J & Lenz, K. (2008). Adaptarea artei limbajului, a studiilor sociale şi a materialelor de ştiinţe pentru clasele inclusive. Timişoara: Editura Mirton. ISBN: 978-973-52-0434-1. Traducere realizată în colaborare cu Alina Ardelean, Codruţa Brancu şi Cătălin Martin sub coordonarea conf.dr. Liliana Elena Danciu.
II. Articole / Studii publicate în reviste:
  II.1. Categoria B+:
  •Strungă, A., Modele de inovare curriculară şi instituţională pentru universităţile româneşti în contextul Strategiei Lisabona şi al Spaţiului European al Învăţământului Superior, Revista de Ştiinţe ale Educaţiei, vol. XI, nr. 2 (20)/2009, Editura Universităţii de Vest, cod 311 CNCSIS, ISSN 1454 – 7668, pg. 59-66.
  •Strungă A., Martin C. Dinamica flexicurităţii şi Strategia Lisabona în România, Revista de Ştiinţe ale Educaţiei, vol. XI, nr. 2 (20)/2009, Editura Universităţii de Vest, cod 311 CNCSIS, ISSN 1454 – 7668, pg. 101-109.

  •Strungă A., Strungă C. Şcoala fără specialişti în ştiinţele educaţiei, Revista de Ştiinţe ale Educaţiei, vol. X, nr. 2 (18)/2008, Editura Universităţii de Vest, cod 311 CNCSIS, ISSN 1454 – 7668, pg. 94-102.

  II.2.Categoria D:
  •Strungă A., Jacque Fresco şi educaţia Zeitgeist , în Analele Universităţii din Craiova, Seria Psihologie – Pedagogie, An VII, 2009, nr. 18-19 (în curs de publicare).
  •Strungă A., Teoriile lui J. Holland şi E. Schein din perspectiva consilierii educaţionale, , în Analele Universităţii din Craiova, Seria Psihologie – Pedagogie, An VII, 2009, nr. 18-19 (în curs de publicare).
  •Strungă A., Investigaţia feedback-ului curricular ca şi premisă a optimizării procesului de învăţământ, , în Analele Universităţii din Craiova, Seria Psihologie – Pedagogie, An VI, 2008, nr. 17-18 (în curs de publicare).
III. Participări la simpozioane şi sesiuni de comunicări ştiinţifice naţionale şi internaţionale din ţară:
  •Universităţile virtuale pentru persoanele de vârsta a treia: provocări şi perspective de dezvoltare, susţinută în cadrul celei de-a III-a Conferinţe naţionale de educaţie a adulţilor, organizată de Universitatea de Vest şi Institutul Român de Educaţie a Adulţilor, Timişoara, 19-21 martie 2010.
  •Reflecţii psihopedagogice în publicistica eminesciană,susţinută în cadrul Simpozionului internaţional „Eminescu – Petöfi”, organizat de Societatea literar-artistică Sorin Titel, Timişoara, 14 iunie 2009.
  •Intergenerational learning in arts and culture activities for seniors,susţinută în cadrul workshop-ului proiectului EAGLE, prezentată în cadrul simpozionului internaţional The Second International Conference of Gerontological Social Work from Romania – „The elderly and the community”, care a avut ca obiect analizarea învăţării transdisciplinare, organizat de Universitatea de Vest şi Institutul Român de Educaţie a Adulţilor, Timişoara, 8-11 mai 2008.
  •Viziunea pedagogică a lui Constantin Rădulescu-Motru,susţinută în cadrul simpozionului internaţional Şcoală-familie-societate; Elevul - subiect central al sistemului educaţional, organizat de Şcoala Generală nr. 21 „Vincenţiu Babeş” şi IŞJ Timiş, Timişoara, 2003.
  •Noi dimensiuni ale educaţiei: colaborarea,susţinută în cadrul simpozionului internaţional Şcoală-familie-societate; Elevul - subiect central al sistemului educaţional, organizat de Şcoala Generală nr. 21 „Vincenţiu Babeş” şi IŞJ Timiş, Timişoara 2003.
  •Între pedagogie şi demagogie, susţinută în cadrul simpozionului internaţional Noile tendinţe ale învăţământului în perspectiva integrării europene, secţiunea a IV-a, Ştiinţe ale comunicării, organizat de Şcoala Generală nr. 21 „Vincenţiu Babeş” şi IŞJ Timiş, Timişoara, 28 mai 2005.
IV. Participări la simpozioane, sesiuni de comunicări ştiinţifice internaţionale şi workshop-uri din afara ţării:
  •Participare la Workshop-ul Grundtvig „New Media as a European Bridge in the Education of Seniors” (foto), Universitatea din Ulm, Germania, 7-12 martie 2010, obţinută prin finanţare acordată de Uniunea Europeană în baza unei mobilităţi individuale pentru atelierul Grundtvig 2009-1-DE2-GRU13 02590.


sus







 Cursurile cu frecventa,
ID sau FR
se desfasoara
[...]




 Deschiderea cursurilor postuniversitare
[...]



 

Contact   Legislatie   Istoric