STATUTUL ASOCIAŢIEI ABSOLVENŢILOR UNIVERSITĂŢII
DIN CRAIOVA
CAPITOLUL 1
DENUMIREA,
SEDIUL, FORMA JURIDICĂ, DURATA ŞI CARACTERUL ASOCIAŢIEI
Art. 1. Prezenta Asociaţie va purta
denumirea de Asociaţia Absolvenţilor Universităţii din Craiova. Asociaţia
Absolvenţilor Universităţii din Craiova în raporturile sale cu terţii din
străinătate, va folosi şi denumirea corespondentă din limbile de circulaţie
internaţională (Association des Diplômés de l'Université de Craiova, Craiova
Alumni Association).
În toate actele emanând de la Asociaţia Absolvenţilor
Universităţii din Craiova denumirea va fi urmată de cuvintele "persoană juridică
de drept privat fără scop patrimonial", numărul şi data sentinţei judecătoreşti
prin care a obţinut personalitate juridică şi numărul de înregistrare din
Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor aflat la grefa judecătoriei Craiova.
Asociaţia Absolvenţilor Universităţii din Craiova are ştampilă proprie aprobata
de Adunarea generală, cont în bancă - în lei şi în devize liber
convertibile.
Culorile Asociaţiei Absolvenţilor Universităţii din Craiova
sunt alb şi albastru.
Art. 2. Sediul Asociaţiei este situat
în municipiul Craiova, str. A.I.Cuza, nr. 13. Asociaţia îşi poate constitui
filiale în condiţiile prevederilor art. 21, alin. 2, lit. e. şi ale art. 13 ale
Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi
fundaţii.
Art. 3. Asociaţia Absolvenţilor
Universităţii din Craiova este persoană juridică română de drept privat,
constituită în baza prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 26/200 cu privire la
asociaţii şi fundaţii, modificată şi completată de O.G. 37/2003. Asociaţia
Absolvenţilor Universităţii din Craiova are caracter ştiinţific, social,
cultural, sportiv, umanitar, nonprofit, apolitic şi
neguvernamental.
Art. 4. Prezenta Asociaţie se
înfiinţează pe o durata nedeterminată.
CAPITOLUL 2
SCOPUL ŞI
OBIECTUL DE ACTIVITATE AL ASOCIAŢIEI
Art. 5. Asociaţia se înfiinţează în
vederea :
a)
stabilirii
şi promovării de relaţii de colaborare între Universitatea din Craiova şi
absolvenţii săi, din toate domeniile şi de pretutindeni;
b)
organizării
de acţiuni cu caracter ştiinţific, cultural, sportiv, umanitar şi social menite
să contribuie la propagarea imaginii şi la ridicarea prestigiului Universităţii
din Craiova pe plan naţional şi internaţional;
c)
sprijinirii
dezvoltării bazei materiale de învăţământ şi cercetare din
universitate;
d)
dezvoltării
colaborării internaţionale cu organizaţiile similare;
e)
menţinerii
şi dezvoltarii tradiţiilor specifice Universităţii din
Craiova.
Art. 6. Pot beneficia de sprijinul
Asociaţiei Absolvenţilor Universităţii din Craiova, orice persoane recunoscute
cu preocupări ştiinţifice, de certă probitate morală şi profesională, atât din
rândul studenţilor, al cadrelor din învăţământului superior, cât şi din
activitatea de cercetare, fără nici o discriminare bazată pe criterii de rasă,
sex, etnie, origine socială, opţiune, apartenenţă politică sau
religioasă.
De sprijinul
Asociaţiei Absolvenţilor Universităţii din Craiova beneficiază cu precădere
Universitatea din Craiova. Asociaţia poate oferi sprijin şi unor instituţii de
învăţământ, asociaţii sau fundaţii cu preocupări privind perfecţionarea
învăţământului şi a cercetării ştiinţifice, cu condiţia ca acestea să aibă un
caracter nonprofit, apolitic şi să desfăşoare activităţi care să nu contravină
normelor legale. De asemenea, Asociaţia Absolvenţilor Universităţii din Craiova,
îşi propune să sprijine moral şi material şi cadre didactice pensionare ale
Universităţii din Craiova, care au o stare de sănătate şi o stare materială
precare.
Art. 7. Cu respectarea deplină a
legislaţiei în vigoare şi a prevederilor acestui Statut, Asociaţia Absolvenţilor
Universităţii din Craiova poate desfăşura activităţi subsidiare cu caracter
economic în vederea obţinerii de venituri necesare îndeplinirii obiectivelor
sale exclusiv nelucrative. În acest scop, Consiliul Director poate decide
înfiinţarea de societăţi comerciale pe baza legislaţiei în
vigoare.
CAPITOLUL 3
PATRIMONIU
Art.8. La data constituirii,
patrimoniul iniţial al Asociaţia absolvenţilor Universităţii din Craiova este de
10.350.000 lei, cu contribuţia membrilor fondatori. Cotizaţia va fi de 50.000
lei pe lună.
Art.9. Patrimoniul Asociaţiei
Absolvenţilor Universităţii din Craiova, prin Hotărâre a Adunării Generale a
asociaţilor, se va putea majora, în funcţie de dezvoltarea programelor
menţionate la scopul asociaţiei şi prin sponsorizări din ţară şi străinătate,
conform legilor române, respectiv străine în vigoare.
Art. 10. Mijloacele financiare şi
materiale ale Asociaţiei Absolvenţilor Universităţii din Craiova pot proveni din
:
a)
cotizaţiile
membrilor;
b)
dobânzile şi
dividendele rezultate din plasarea sumelor disponibile;
c)
dividendele
societăţilor comerciale înfiinţate de asociaţie;
d)
venituri
realizate din activităţi economice directe;
e)
donaţii,
sponsorizări, legate;
f)
resurse
obţinute de la bugetul de stat şi/sau de la bugetele
locale;
g)
alte
venituri.
Art.11. Donaţiile sau legatele pot fi
sume de bani, bunuri, drepturi de autor, acţiuni, titluri de valoare, sau alte
drepturi. Donaţiile şi legatele vor fi înscrise în registru de donaţii al
Asociaţiei.
Art.12. Donaţiile pot fi necondiţionate
sau condiţionate de realizarea unui scop, daca acesta este în concordanţă cu
scopul general şi cu activitatea asociaţiei.
Art.13. Asociaţia poate refuza orice
donaţie sau legat oferite în termeni inacceptabili sau care contravin
prevederilor prezentului act constitutiv.
CAPITOLUL 4
MEMBRII
ASOCIAŢIEI. DREPTURI ŞI OBLIGAŢII
Art.14. Asociaţia este formată din
totalitatea membrilor ce pot avea calitatea de membri fondatori, membri
asociaţi, membri onorifici şi membri simpatizanţi.
Cu excepţia
situaţiilor expres prevăzute în prezentul act constitutiv, membrii fondatori şi
membrii asociaţi, în afara membrilor simpatizanţi şi onorifici, au drepturi şi
obligaţii egale. Membrii simpatizanţi şi membrii onorifici au drepturile
recunoscute membrilor asociaţiei numai dacă aceasta rezultă în mod expres din
prevederile prezentului act constitutiv.
Art. 15. Drepturile şi obligaţiile
membrilor asociaţiei, ale membrilor onorifici şi simpatizanţi, se exercită
sau se execută numai în nume personal, fiind interzisă exercitarea ori
executarea prin împuternicire, cu excepţia, dacă este cazul, a obligaţiei de
plată a cotizaţiei sau a taxei de înscriere. În cazuri excepţionale, fortuite
sau de forţă majoră, cu acordul Adunării Generale, drepturile şi obligaţiile
membrilor asociaţiei vor fi reprezentate prin mandat.
Art. 16. Poate dobândi calitatea de membru asociat orice
persoană care a absolvit Universitatea din Craiova sau instituţiile precursoare
şi care, pe parcursul studiilor, a deţinut cetăţenia română, indiferent de
cetăţenia şi rezidenţa actuale.
Art. 17. Calitatea de membru asociat se
dobândeşte la cerere, însoţită de o declaraţie de acceptare a prevederilor
Statutului şi de copia oficială a calităţii de absolvent al Universităţii din
Craiova sau a instituţiilor precursoare. Membrii fondatori, precum şi
membrii asociaţi, vor face dovada calităţii de absolvent al Universităţii
din Craiova. Decizia privind admiterea sau respingerea cererii, înaintată în
vederea obţinerii calităţii de membru al Asociaţiei Absolvenţilor Universităţii
din Craiova, se ia de către Consiliul Director, nu mai târziu de 1 (una) lună de
la data înregistrării cererii candidatului. Decizia se comunică celui interesat
în scris, în maximum 20 (douăzeci) de zile de la adoptarea acesteia. Calitatea
de membru asociat şi simpatizant se dobândeşte după primirea comunicării de
admitere, cu începere de la data achitării taxei de înscriere şi a cotizaţiei.
Împotriva deciziei de respingere a candidaturii, se poate face apel în termen de
maximum o lună de la primirea comunicării. Apelul se soluţionează în prima
şedinţă a Adunării Generale. Hotărârea Adunării Generale este
definitivă.
Art. 18. Membrii Asociaţiei Absolvenţilor Universităţii din
Craiova, cu excepţia membrilor onorifici, au obligaţia de a plăti taxa de
înscriere şi cotizaţia în cuantum de 50.000 lei pe luna.
Art. 19. Membrii Asociaţiei Absolvenţilor Universităţii din
Craiova, invitaţi în această calitate să participe la manifestări, unde, prin
poziţia adoptată, ar putea angaja asociaţia au datoria de a se consulta cu
Preşedintele sau cu mandataţii acestuia, Secretarul general, Vicepreşedinţii şi
Secretarul executiv, asupra programelor Asociaţiei şi a poziţiei acesteia în
problemele legate de participarea la acele manifestări. Aceeaşi obligaţie revine
şi membrilor asociaţiei care sunt invitaţi, cu titlu personal, la diverse
manifestări, dar doresc să se exprime în numele Asociaţiei Absolvenţilor
Universităţii din Craiova. În ambele situaţii, Asociaţia Absolvenţilor
Universităţii din Craiova răspunde moral şi juridic pentru faptele şi actele
membrilor săi, numai în măsura în care ei au fost expres mandataţi pentru a se
angaja în numele asociaţiei şi numai în vederea realizării scopurilor
ei.
Art. 20. Pot dobândi calitatea de
membru asociat cetăţenii străini care au absolvit Universitatea din Craiova sau
instituţiile precursoare. Membrilor asociaţi, cuprinşi în acest articol, le sunt
recunoscute drepturile şi obligaţiile prevăzute de prezentul Statut pentru
membrii asociaţiei, dar fără dreptul de a fi aleşi în Consiliul Director sau în
Comisia de Cenzori. Dispoziţiile art. 17 rămân aplicabile.
Art. 21. Calitatea de membru onorific se poate recunoaşte
specialiştilor români şi străini care s-au remarcat în activitatea de îndrumare
ştiinţifică a studenţilor sau absolvenţilor Universităţii din Craiova, cât şi
celor de notorietate ştiinţifică internă şi internaţională. Calitatea de membru
onorific se dobândeşte de la data acordării de către Consiliul Director,
hotărârea acestuia fiind supusă ratificării în proxima Adunare Generală. Votul
negativ al Adunării Generale atrage înlăturarea cu caracter retroactiv a
calităţii de membru onorific. În toate cazurile, hotărârea Adunării Generale
este definitivă.
Dacă Adunarea Generală nu a confirmat calitatea de membru
onorific, o nouă procedură de acordare a acesteia poate fi desfăşurată în
privinţa aceleiaşi persoane nu mai devreme de un an de la data hotărârii
negative a Adunării Generale.
Art. 22. Calitatea de membru
simpatizant se poate recunoaşte persoanelor de cetăţenie română sau străină, cu
probitate morală şi profesională, care, indiferent dacă au absolvit, sau nu
Universitatea din Craiova, sau altă formă de învăţământ superior, vor să
sprijine activitatea Asociaţiei Absolvenţilor Universităţii din
Craiova.
Art. 23. Încălcarea din culpă a prevederilor Statutului sau
săvârşirea de fapte incompatibile cu obiectivele fundamentale ale Asociaţiei
Absolvenţilor Universităţii din Craiova ori de natură să atragă prejudicii
morale sau materiale acesteia (cum ar fi, de exemplu, condamnarea penală prin
hotărâre judecătorească definitivă şi irevocabilă ori alte situaţii de o
gravitate comparabilă) atrag excluderea din asociaţie sau retragerea calităţii
de membru onorific, conform procedurii statutare.
Art. 24. Calitatea de membru fondator, de membru asociat,
de membru simpatizant sau de membru onorific se pierd
prin:
a)
renunţare
expresă formulată în scris de către cel ce renunţă;
b)
deces, dacă
prin hotărârea Adunării Generale privind persoana decedată, nu se
hotărăşte altfel;
c)
excludere
sau, după caz, retragere cu votul a 2/3 din numărul membrilor, a calităţii de
membru;
d)
neplata cu
rea credinţă de către membrii fondatori, membrii asociaţi şi membrii
simpatizanţi a cotizaţiei, mai mult decât durata unui an
calendaristic.
Membrii
fondatori, membrii asociaţi, membrii simpatizanţi şi membrii onorifici, care se
retrag sau care sunt excluşi, nu au nici un drept asupra patrimoniului
Asociaţiei Absolvenţilor Universităţii din Craiova. Ei rămân obligaţi a achita
cotizaţiile (cu excepţia membrilor onorifici) pe tot timpul cât au fost
asociaţi.
Art. 25. Excluderea se dispune de către
Adunarea Generală, a cărei hotărâre este definitivă. Adunarea Generală poate
retracta o hotărâre de excludere, dacă persoana sancţionată aduce dovezi, care
înlătură temeiurile deciziei anterioare. În caz de retractare, Adunarea Generală
va hotărî şi cu privire la eventuala recunoaştere a calităţii de membru pentru
perioada dintre momentul excluderii şi cel al retractării deciziei de excludere.
Până la desfăşurarea Adunării Generale, Consiliul Director poate decide, cu 2/3
din voturile membrilor săi, suspendarea unei persoane din calitatea de membru
sau membru asociat dacă se constată săvârşirea de fapte care, conform cu
Statutul Asociaţiei Absolvenţilor Universităţii din Craiova, atrag excluderea.
Suspendarea încetează prin hotărârea Adunării Generale, care este definitivă.
Dispoziţiile prezentului articol sunt aplicabile retragerii calităţii de membru
onorific.
CAPITOLUL 5
ORGANIZAREA
ASOCIAŢIEI
Art. 26. Organele Asociaţiei
Absolvenţilor Universităţii din Craiova sunt :
a)
Adunarea
Generală;
b)
Consiliul
Director;
c)
Cenzorul
sau, după caz, Comisia de cenzori.
CAPITOLUL 6
ADUNAREA
GENERALĂ
Art. 27. Adunarea Generală reprezintă
organul de conducere al asociaţiei. Ea se compune din totalitatea membrilor
fondatori, asociaţi, simpatizanţi şi onorifici. Competenţa Adunării Generale
cuprinde:
a)
stabilirea
strategiei şi obiectivelor generale ale Asociaţiei;
b)
dezbate şi
aprobă raportul de activitate al Consiliului Director, realizarea bugetului de
venituri şi cheltuieli pe bază de bilanţ actual, raportul de verificare al
comisei de cenzori privind activitatea financiar bugetară desfăşurată între
sesiunile Adunării Generale ordinare, descărcând de gestiune Consiliul
Director.
c)
aprobă
programul anual de activitate al Asociaţiei;
d)
aprobă
bugetul de venituri şi cheltuieli pentru exerciţiul următor precum, bilanţul
contabil, precum şi programul de investiţii;
e)
aprobă
modificarea statutului;
f)
abilitează
Consiliul Director asupra prestaţiilor şi cotizaţiilor la care vor fi supuşi
asociaţii, pentru realizarea scopurilor şi obiectivelor
propuse;
g)
alege şi
poate revoca Preşedintele Consiliului Director, componenţa nominală a
Consiliului Director, alege şi poate revoca cenzorul sau, după caz, comisia de
cenzori. Alegerea şi revocarea Consiliului Director, precum si a cenzorului
(cenzorilor) se decid prin vot. Forma votului se decide de la caz la caz în acea
şedinţă a Adunării Generale - în acest scop, se constituie ad-hoc, prin alegere
de către Adunarea Generală, o comisie de votare care va conduce în continuare
lucrările Adunării Generale;
h)
abilitează
Consiliul Director pentru: desfăşurarea de activităţi subsidiare cu caracter
economic, a încheia contracte de sponsorizare, de publicitate şi de
mecenat în care să fie parte, înfiinţarea de societăţi comerciale; asocierea cu
societăţi comerciale şi cu organe ale administraţiei publice precum şi alte
activităţi, respectând legislaţia în vigoare - toate în vederea obţinerii de
venituri necesare îndeplinirii obiectivelor sale exclusiv
nelucrative;
i)
hotărăşte
asupra înfiinţării de filiale ale asociaţiei şi asupra afilierii la federaţii,
uniuni de asociaţii din ţară şi din străinătate; abilitează Consiliul Director
pentru a majora, în funcţie de circumstanţe şi necesităţi, conform legislaţiei
în vigoare, patrimoniul social iniţial de fondare al
asociaţiei.
j)
decide cu
privire la comasarea, divizarea, dizolvarea şi lichidarea asociaţiei,
constituirea de societăţi comerciale şi stabileşte destinaţia bunurilor rămase
după lichidare - potrivit prezentul Statut se prevede că bunurile rămase în caz
de lichidare a Asociaţiei vor fi destinate Universităţii din
Craiova.
k)
decide
acordarea titlurilor de preşedinte de onoare ale Asociaţiei Absolvenţilor
Universităţii din Craiova;
l)
modificarea
statutului şi a actului constitutiv.
Art. 28. Adunarea Generală se
întruneşte în sesiuni ordinare şi extraordinare. Adunarea Generală se convoacă
de Preşedintele Consiliului Director. Adunarea Generală se conduce de Preşedinte
sau de unul din mandataţii acestuia - Secretarul General sau de unul din
Vicepreşedinţi. Adunarea Generală ordinară se convoacă o dată pe an, de regulă,
în primul semestru al anului, de Preşedinte, prin hotărârea Consiliului Director
luată cu majoritate de voturi, în prezenţa a minimum 2/3 din numărul total al
membrilor săi. Adunarea Generală ordinară se convoacă cu cel puţin 7 (şapte)
zile înainte de data întrunirii, prin publicarea în organele de presă, prin
afişaj la sediul facultăţilor, prin poşta electronică, indicându-se data, ora şi
locul desfăşurării. Odată cu convocarea se comunică membrilor ordinea de zi cu
prezentarea explicită a tuturor problemelor care vor face obiectul dezbaterilor
adunării.
Când în ordinea
de zi figurează propuneri pentru modificarea statutului, începând cu data
convocării, în timpul programului de lucru şi la sediul asociaţiei, Consiliul
Director va pune la dispoziţia membrilor asociaţiei textele cu privire la
conţinutul propunerilor de modificări ale statutului şi/sau actului constitutiv.
Materialele in extenso pot fi ţinute la dispoziţia membrilor, şi în afara
programului de lucru, de personalul voluntar al asociaţiei mandatat de
Secretarul executiv.
Adunarea Generală
ordinară este legal constituită în prezenţa a jumătate plus unu din numărul
membrilor. Membrii onorifici şi membrii simpatizanţi pot participa la Adunarea
Generală, dar nu au drept de vot. Ei sunt convocaţi după aceeaşi procedură
destinată membrilor fondatori şi asociaţi, fără însă ca eventualele
iregularităţi de convocare să poată atrage nevalabilitatea Adunării generale.
Dacă la prima
convocare realizată în concordanţă cu dispoziţiile prezentului Statut nu se
întruneşte cvorumul statutar, Adunarea Generală ordinară va funcţiona valabil,
în prezenţa celor de faţă, considerându-se de drept că s-a procedat la o nouă
convocare care se va petrece în aceeaşi zi, în acelaşi loc, dar nu mai devreme
de o oră şi nici mai târziu de două ore calculate de la data şi ora la care s-a
făcut prima convocare. Adunarea Generală ordinară convocată în aceste condiţii
funcţionează valabil cu acei membri prezenţi şi adoptă hotărâri cu votul
exprimat de jumătate plus unu din numărul lor.
Fiecare membru
are dreptul la un singur vot. Forma votului se decide, de la caz la caz, în acea
şedinţă a Adunării Generale.
Art. 29. Membrul asociaţiei care,
într-o anumită problemă supusă Adunării Generale, este interesat personal sau
prin soţul său, ascendenţii sau descendenţii săi, rudele în linie colaterală sau
afinii săi până la gradul al patrulea inclusiv nu va putea lua parte la
deliberare şi nici la vot. Asociatul care încalcă dispoziţiile aliniatului
precedent este răspunzător de daunele cauzate asociaţiei dacă fără votul său nu
s-ar fi putut obţine majoritatea cerută.
Art. 30. Hotărârile luate de Adunarea Generală, în
limitele legii, ale actului constitutiv şi/sau ale statutului sunt obligatorii
chiar şi pentru asociaţii care nu au luat parte la Adunarea Generală sau au
votat împotrivă. Hotărârile Adunării Generale, contrare legii, actului
constitutiv sau dispoziţiilor cuprinse în statut, pot fi atacate în justiţie de
către oricare dintre asociaţii care nu au luat parte la Adunarea Generală sau
care au votat împotriva şi au cerut să se insereze aceasta în Procesul-verbal de
şedinţă, în termen de 15 zile de la data când au luat cunoştinţă despre hotărâre
sau de la data când a avut loc şedinţa, după caz. Cererea de anulare se
soluţionează în camera de consiliu de către judecătoria în circumscripţia căreia
asociaţia îşi are sediul (Craiova).
Art. 31. Adunările Generale
extraordinare se convoacă ori de câte ori se consideră necesar, la cererea
scrisă şi motivată a cel puţin 1/3 din membri adresată Preşedintelui Consiliului
Director, sau prin hotărârea Consiliului Director luată cu majoritate simplă de
voturi, în prezenţa a minimum 2/3 din numărul membrilor
săi.
Adunarea Generală
extraordinară este legal constituită potrivit criteriilor de la Adunarea
Generală ordinară iar hotărârile se iau cu jumătate plus unu de voturi cu
excepţia situaţiilor în care se vor lua hotărâri cu privire la modificarea
statutului şi/sau a actului constitutiv, şi cu privire la dizolvarea şi
lichidarea asociaţiei, precum şi stabilirea destinaţiei bunurilor rămase după
lichidare pentru care se cere o majoritate de cel puţin 2/3 din numărul
voturilor celor prezenţi.
Art. 32. Dispoziţiile art. 28 alin (3),
(4), (5), art. 29 şi art. 30 ale prezentului Statut se aplică şi membrilor
Adunării Generale Extraordinare.
CAPITOLUL 7
CONSILIUL
DIRECTOR
Art. 33. Consiliul Director este ales
de Adunarea Generală, din rândurile membrilor fondatori, pe o perioada de 4
ani. Consiliul Director este organul care asigură punerea în executare a
hotărârilor Adunării Generale, în limitele competenţei acesteia, şi coordonează
activitatea Asociaţiei Absolvenţilor Universităţii din Craiova în intervalul
dintre Adunările Generale. Consiliul director este organul de conducere curent a
asociaţiei şi coordonează activităţile între sesiunile Adunării Generale. El
poate fi alcătuit şi din persoane din afara asociaţiei, în limita a cel mult o
pătrime din componenţa sa. Nu poate fi membru al Consiliului Director, iar dacă
da, pierde această calitate orice persoană care ocupă o funcţie de conducere în
cadrul unei instituţii publice, dacă Asociaţia are ca scop sprijinirea
activităţii acelei instituţii.
Art. 34. Consiliul Director se compune din 7 membri din
care un Preşedinte, un vicepreşedinte, un secretar general, un trezorier şi trei
membri. Consiliul director va fi format din următoarele
persoane:
MOCANU
LUCIAN MIHAI - preşedinte.
CONSTANTINESCU CONSTANŢA DANA -
vicepreşedinte.
ROŞCA ADRIAN
- secretar general.
CIOBOTEA
DINICĂ - trezorier.
NICOLA DORU
ADRIAN - membru.
STANCIU
MARGARETA - membru.
VĂRZARU MIHAI
- membru.
Asociaţia
este reprezentată de preşedintele Consiliului Director sau prin mandataţii
săi.
Art. 35. Consiliul
Director se întruneşte cel puţin o dată pe trimestru, sau de câte ori este
nevoie, la convocarea Preşedintelui Consiliului Director, sau a minimum 4 membri
ai Consiliului Director şi îşi desfăşoară activitatea în prezenţa a cel puţin
2/3 din numărul membrilor săi.
Hotărârile
Consiliului Director se adoptă cu majoritate simplă din totalul membrilor
prezenţi.
Art. 36. Dispoziţiile art. 29 ale
prezentului Statut (rap. la dispoziţiile art. 22 şi art. 25 ale Ordonanţei
Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii) se aplică în mod
corespunzător şi membrilor Consiliului Director. Deciziile Consiliului Director
contrare legii, actului constitutiv sau dispoziţiilor cuprinse în Statutul
Asociaţiei Absolvenţilor Universităţii din Craiova pot fi atacate în justiţie,
în condiţiile prevăzute la art. 25 al Ordonanţei Guvernului nr.
26/2000.
Art. 37. Consiliul Director exercită,
în perioadele dintre sesiunile Adunării Generale, conducerea generală a
Asociaţiei Absolvenţilor Universităţii din Craiova şi hotărăşte în toate
problemele prevăzute în competenţa sa în baza prezentului statut sau a
hotărârilor Adunării Generale.
Sunt în
competenţa Consiliului Director:
a)
dezbaterea
problemelor de interes general, ivite în perioada dintre sesiunile Adunării
Generale şi care prezintă urgenţă, adoptarea de rezoluţii cu concluzii şi
propuneri de măsuri corespunzătoare;
b)
stabilirea
programelor prioritare ale Asociaţiei Absolvenţilor Universităţii din
Craiova;
c)
aprobarea
programului de acţiuni viitoare ale Asociaţiei Absolvenţilor Universităţii din
Craiova în cadrul obiectivelor generale stabilite de Adunarea
Generală.
Art.38. Consiliul Director are
următoarele atribuţii:
a)
organizarea
selecţiei persoanelor, acţiunilor, programelor, care vor beneficia de
facilităţile oferite de asociaţie;
b)
analizarea
condiţiile şi modalităţilor optime pentru înfiinţarea de noi filiale în ţară şi
în străinătate, modul de funcţionare a acestora şi raportul dintre filiale şi
centrala lor;
c)
propunerea
unei strategii şi tactici manageriale privind atragerea unui număr cât mai
mare de persoane fizice sau juridice de drept privat sau public
din ţară sau
străinătate, în vederea realizării mijloacelor materiale, atât cât şi a sumelor
necesare satisfacerii scopului pentru care a fost constituită
Asociaţia
Absolvenţilor Universităţii din Craiova.
d)
elaborarea,
modificarea şi aprobarea regulamentului de funcţionare a Consiliului Director;
elaborarea "fişei postului" cu atribuţii precise pentru fiecare membru al
executivului;
e)
încheierea
de acte juridice în numele şi pe seama asociaţiei;
f)
aprobarea
organigramei şi politica de personal a asociaţiei;
g)
îndeplinirea
oricăror alte atribuţii prevăzute de statut sau de Adunarea
Generală;
h)
stabilirea
nivelului salarizării a personalului angajat şi a personalului care va fi
angajat pentru buna funcţionare a activităţii Asociaţiei Absolvenţilor
Universităţii din Craiova;
i)
pregătirea
sesiunilor ordinare şi extraordinare ale Adunărilor Generale, elaborând şi
susţinând documentele de lucru; numirea comisiilor sale permanente şi temporare,
pe specialităţi şi cu obiective precise, în care se pot include şi specialişti
neremuneraţi din afara asociaţiei;
j)
convocarea
în condiţiile prevăzute de statut a Adunărilor Generale, cu hotărâri luate cu
majoritate simplă de voturi;
k)
luarea de
hotărâri şi propuneri referitoare la drepturile asociaţiei ca asociat sau
acţionar în societăţile comerciale în care deţine părţi sociale sau acţiuni,
precum şi în privinţa altor asocieri la care este parte;
l)
decide şi
efectuează afilierea la federaţii şi uniuni ale asociaţiilor de
absolvenţi;
m)
aprobarea
nivelului taxelor şi cotizaţiilor;
n)
încheierea
de contracte de sponsorizare şi mecenat în care asociaţia este parte, asocierea
cu persoane fizice şi persoane juridice din ţară şi străinătate în vederea
realizării scopului asociaţiei - în condiţiile legii;
o)
sesizarea şi
exploatarea oportunităţilor, în favoarea asociaţiei, oferite de Ordonanţa
Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii cuprinse în Capitolul
VIII - Relaţiile cu autorităţile publice, precum şi ale altor prevederi legale
din dreptul pozitiv al României;
p)
propune
aprobării Adunării Generale persoana cenzorului sau, după caz, a comisiei de
cenzori;
q)
prezintă
Adunării Generale raportul de activitate pe perioada anterioară, executarea
bugetului de venituri şi cheltuieli, bilanţul contabil, proiectul
bugetului de venituri şi cheltuieli şi proiectul programelor
asociaţiei;
r)
hotărăşte
angajarea patrimoniului asociaţiei şi dă socoteală de actele sale în faţa
Adunării Generale;
s)
asigură
aducerea la îndeplinire a scopului şi obiectivelor asociaţiei aşa cum sunt
prevăzute în prezentul statut şi aplică strategia şi politica asociaţiei aşa cum
sunt stabilite de adunarea generală.
Art. 38. Cu respectarea deplină a legislaţiei în vigoare şi
a prevederilor acestui Statut, Asociaţiei Absolvenţilor Universităţii din
Craiova poate desfăşura activităţi subsidiare cu caracter economic în vederea
obţinerii de venituri necesare îndeplinirii obiectivelor sale exclusiv
nelucrative. În acest scop, Consiliul Director, abilitat prin aprobarea acestei
prevederi statutare de Adunarea Generală, poate decide şi înfiinţarea de
societăţi comerciale pe baza legislaţiei în vigoare.
Art. 39. Procesele verbale de şedinţă ale Consiliului
Director sunt semnate de membri prezenţi.
Art. 40. În cazul încetării din orice motive a calităţii de
membru al Consiliului Director locul vacant va fi ocupat prin alegerea unui alt
membru în termen de 60 zile.
Art.41. În cazul în care se constată de
către cel puţin jumătate plus unu din numărul de asociaţi, că oricare din
membrii Consiliul Director nu-şi respectă atribuţiile, nedepunând eforturile
necesare pentru realizarea scopurilor asociaţiei, prin hotărârea Adunării
Generale, convocată în acest sens, acesta se va putea înlocui şi înainte de
expirarea mandatului de 4 ani. Aceeaşi procedură se va aplica şi în cazul
cenzorului.
CAPITOLUL 8
CENZORII
Art.42. Cenzorul este organul de
control financiar intern al Asociaţiei, el este ales de Adunarea Generală pentru
o perioadă de 4 ani. După numire se bucură de
independenţă în exercitarea
atribuţiunilor ce-i revin. Cenzor este numit:
IACOB
CONSTANŢA, cu domiciliul în Craiova, str. Aleea 2 Rovine nr.8, jud. Dolj,
identificată cu C.I. , seria DX nr.229132, eliberată de Poliţia Craiova, la data
de 29.01.2002, CNP 2471202163258. Dacă asociaţia va cuprinde mai mult de 100 de
membri înscrişi până la data întrunirii ultimei Adunări Generale, controlul
financiar intern se va exercita de Comisia de Cenzori, formată din trei membri
şi doi supleanţi, numită de Adunarea Generală prin vot, pe o perioada de 4 ani
şi care pot fi membri ai asociaţiei.
Art. 43. În realizarea competenţei sale cenzorul sau, după
caz, comisia de cenzori, are următoarele atribuţii:
a)
la începutul
exerciţiului financiar verifică realitatea şi legalitatea fundamentării
prevederilor din proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli, informând despre
aceasta Consiliul Director;
b)
controlează
valorile patrimoniale potrivit inventarelor cât şi realitatea datelor din
acestea, din evidenţa contabilă şi din bilanţ;
c)
verifică
activitatea financiar contabilă a Asociaţie, gestionarea patrimoniului acesteia
şi a filialelor;
d)
participă,
dacă doreşte (doresc), la şedinţele Consiliului Director
fără drept de
vot;
e)
îndeplineşte
orice atribuţii cu privire la controlul disciplinei economico-financiare a
asociaţiei şi cu privire la apărarea intereselor ei economice, la cererea
expresă a oricărui membru al Consiliului Director.
f)
întocmeşte
rapoarte şi le prezintă Adunării Generale; Cenzorul, sau Comisia de Cenzori, va
(vor) putea să-şi exercite oricând atribuţiile, dar nu mai puţin de o dată pe
lună. Cenzorii consemnează constatările rezultate din verificări şi analize
într-un registru special, sub formă de procese verbale sau note, împreună cu
concluziile şi recomandările lor.
În caz de
constatări şi concluzii divergente, membrii Comisiei de cenzori, dacă aceasta
este constituită, vor întocmi rapoarte separate, care vor fi prezentate Adunării
Generale împreună cu punctul de vedere al preşedintelui Consiliului Director.
Cenzorul sau, după caz, Comisia de Cenzori întocmeşte rapoarte despre
activitatea şi constatările lor pe care le prezintă Adunării Generale, cu
propuneri şi recomandări.
Art.44. În caz de indisponibilitate a
cenzorului, atribuţiile acestuia vor fi exercitate temporar de împuternicitul
Adunării Generale, aceasta urmând să decidă în maxim 3 luni înlocuirea
sa.
CAPITOLUL 9
GESTIUNEA
ASOCIAŢIEI
Art.45. Gestiunea Asociaţiei se ţine în
conformitate cu legislaţia în vigoare.
Exerciţiul financiar începe pe 01
ianuarie şi se încheie pe 31 decembrie. Pentru primul an de activitate,
exerciţiul financiar începe la data recunoaşterii Asociaţiei ca persoană
juridică.
Art.46. Gestiunea financiară se ţine de
personal calificat şi poate fi controlată de Preşedintele Asociaţiei, de membrii
Consiliului director şi de organele de control financiar
intern.
Art.47. Asociaţia poate avea conturi în
lei şi în valută în condiţiile legii.
Art.48. Operaţiunile financiare ale Asociaţiei se
vor putea face numai cu semnătura Preşedintelui sau a persoanei desemnată de
acesta în mod expres.
Art.49. Asociaţia poate acorda sprijin
financiar altor persoane fizice sau juridice nonprofit din ţară sau
străinătate.
CAPITOLUL 10
DISPOZIŢII
FINALE
Art.50. Dizolvarea şi lichidarea
Asociaţiei se poate face în cazurile prevăzute de lege.
Art.51. Toate litigiile, care eventual
s-ar ivi în timpul funcţionării sau lichidării, se vor judeca potrivit
dreptului comun, de către instanţele competente.
Art.52. Modificările şi completările
prezentului statut se fac prin hotărâri ale Adunării generale în condiţiile
legii.
Art.53. Prevederile prezentului statut
se completează cu normele legale imperative cuprinse în legislaţia în
vigoare.
Se
împuterniceşte, conform procesului verbal de constituire din 19.07.2004, d-na
UDREA ANCA, cu domiciliu în Craiova, str. Opanez, Bloc B25, sc.1, et.1, ap.5,
Jud. Dolj, identificată cu CI seria DX nr.003535 eliberat de Poliţia Craiova la
data de 13.10.1998, CNP 2740912162379, să desfăşoare procedura de
dobândire a personalităţii juridice a Asociaţiei.
Prezentul statut s-a redactat azi
02.08.2004, în 5 exemplare, la sediul din Craiova, str. A.I. Cuza, de către
membrii fondatori ai Asociaţiei. Redactat de Biroul Notarului Public DANA
TOMIŢĂ.