|
PROCONSTRUCT
Formarea profesorilor din învățământul preșcolar
în mod constructivist
|
|
|
Program
acreditat de către Direcția Generală Management, Resurse
Umane si Rețea Școlară. Direcția Formare Continuă a
Personalului din Învățământul Preuniversitar prin Ordinul
Ministrului Educației Naționale nr. 3655/29.04.2013
|
Furnizor |
- Universitatea din Craiova - Departamentul pentru
Pregătirea Personalului Didactic
|
Categoria
programului
|
- Program de dezvoltare profesională, conform art. 244
alin (5), lit.a), b) și c) din Legea Educației Naționale
Nr.1/2011 (conform OMECTS 5564/07.10.2011)
|
Tipul de program
|
- Categoria de program: Categoria 2. Program de
dezvoltare profesională în concordanță cu politicile și
strategiile Ministerului Educației Naționale, conform
art. 244, alin. (5), lit. e și f, din Legea nr.1/2011
- Tipuri de competențe : b) Dezvoltarea și extinderea
competențelor tranversale privind autocontrolul și
analiza reflexivă a proriei activități
- Durata: 92 ore; 1 sem.
- Nr. de credite profesionale transferabile: 25
credite;
- Nr. de module: format din 1 modul cu 5 unități
tematice;
- Forma de învățământ: zi
|
|
Grup țintă
|
•cadre
didactice – profesori pentru ciclurile de învățământ
preșcolar, interesați de formarea continuă în direcția
exersării multiplelor roluri și competențe cerute de către
profesia didactică, în acord cu cerințele unei societății
bazate pe cunoaștere și pe dezvoltare durabilă (educatoare,
institutori, profesori de învățământul preșcolar cu diplomă
de licență sau echivalent al acesteia) |
Perioada de
desfășurare
|
Programul se
desfasoara sâmbăta și duminica de la momentul completarii
grupei de cursanti. |
Acte necesare:
|
- Fișa de
înscriere
- Copie CI
- Copie certificat de naștere
- Copie certificat căsătorie (dacă este cazul)
- Copii acte de studii: bacalaureat/licență +
masterat/doctorat/studii postuniversitare
- Adeverința de încadrare de la locul de muncă în
învățământ
Fișa, completată și scanată, va fi trimisă pe adresa
coordonatorului de program lector universitar doctor
Ecaterina Sarah Frăsineanu e-mail:
sarah.frasineanu@yahoo.com.
Toate documentele menționate vor fi perforate și
îndosariate într-un dosar de plastic. Nu sunt necesare folii
de plastic (și nici capsarea lor). |
Taxa
|
TAXĂ: 300 ron.
După înscrierea la sala 323 din universitate, taxa se
plătește la casieria Universității din Craiova, complex
Agronomie cu mențiunea pentru DPPD, programul de formare
continuă PROCONSTRUCT”. Menționăm că plata taxei și
desfășurarea cursurilor se realizează după confirmarea
constituirii unei grupe de 25 de cursanți.
Precizăm că susținerea acestor taxe este reglementată în
Legea Educației Naționale/ 2011:
"Art.104.(2)Finanțarea de bază se asigură din bugetul de
stat...pentru urmatoarele categorii de cheltuieli:...
b) cheltuielile cu formarea continuă și evaluarea
personalului...,
Art. 111.(1) De la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului
Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, se asigură
următoarele cheltuieli aferente unităților de învățământ
preuniversitar, inclusiv pentru învățământul special: . . . .
e) perfecționarea pregătirii profesionale a cadrelor
didactice și didactice auxiliare, pentru implementarea
politicilor și strategiilor Ministerului Educației,
Cercertării, Tineretului și Sportului;
Art.242.(1)Formarea continuă a cadrelor didactice cuprinde
dezvoltarea profesională și evoluția în carieră.
(2)Evoluția în carieră se realizează prin ...examene de
calificare a diferitelor niveluri de competență"
Cadrele didactice pot solicita decontarea cheltuielilor cu
formarea continuă prin depunerea unei cereri la care anexează
documentele de plată la secretariatul școlii. |
Finalizarea
programului
|
Certificarea
personalului didactic care va finaliza programul de formare
continuă se realizează prin:
- Atestat de formare continuă a personalului didactic;
- Fișa competențelor și a disciplinelor din programul de
formare continuă. |
Competențe
|
- Cunoașterea și explicarea corectă a fundamentelor
constructivismului, a principiilor, strategiilor și
modelelor specifice;
- Utilizarea metodelor și tehnicilor de natură
constructivistă, a instrumentelor constructiviste care se
pretează educației preșcolarilor;
- Utilizarea optimă a factorilor spațio-temporali în
vederea eficientizării procesului
instructiv-educativ;
- Manifestarea unor atitudini pozitive față de paradigma
constructivistă, înțeleasă ca alternativă la teoria și
practica instruirii tradiționale;
- Elaborarea, în grup și în diadă, a profilului de
competență al educatoarei;
- Exersarea capacitǎții de realizare a unor
transferuri teoretice și metodologice privind
autoevaluarea și relația autoevaluare –
metacogniție în activitatea practicǎ
desfǎșuratǎ cu preșcolarii;
- Exprimarea unei atitudini deschise fațǎ de
problematica autoevaluǎrii, în contextul general al
activitǎților instructiv-educative;
- Utilizarea aparatului conceptual și metodologic pentru
a rezolva probleme teoretice și practice privind
învățarea la preșcolari;
- Exersarea de roluri specifice instruirii la nivelul
învățământului preșcolar;
- Realizarea autocontrolului și controlului în învățare
prin utilizarea capacităților de analiză, interpretare și
luare a deciziilor în acest proces;
- Manifestarea unei conduite (auto)reflexive asupra
activităților didactice/pedagogice proprii.
|
Discipline
|
- Constructivismul și reevaluarea instruirii clasice.
Strategii și modele constructiviste
- Reflexivitate și autonomie: dimensiuni imperative ale
formării constructiviste a profesorilor din învățământul
preșcolar
- Competența de învățare. Self-managementul învățării
- Relația autoevaluare – metacogniție, în contextul
dezvoltǎrii competenței de autoevaluare a cadrelor
didactice din învǎțǎmântul preșcolar
- Roluri și competențe profesionale ale cadrului didactic
constructivist
|
Coordonator
program
|
Lect. univ. dr.
Ecaterina Sarah Frăsineanu E-mail: sarah.frasineanu@yahoo.com
|
|
|
|
Cursurile cu frecventa, ID sau FR se desfasoara [...]
Programul de studii postuniversitare [...]
Cursuri acreditate pentru formarea continua [...]
|
|
|