| 
          
         | 
        
        
          
            
              
                 
                  Psihologia pentru pregatirea profesorilor
                   
                  - autor Romulus
                  Craciunescu   
                   
                   
                 | 
               
              
                | 
                  
                 | 
               
              
                | 
                  
                 | 
               
              
                  | 
                  Prefață  | 
               
              
                 
                     Corespunzător denumirii, psihologia educației
                  este un curs interdisciplinar care presupune o parcurgere
                  prealabilă a psihologiei (știință
                  despre psihic) și a pedagogiei (știința
                  educației). Planul de învățământ al
                  unei facultăți de profil, de exemplu Colegiul de
                  Institutori, prevede această ordine firească a
                  pregătirii psihopedagogice pentru
                  învățământ. Mai întâi se fac cursurile de
                  psihologie generală, de psihologia dezvoltării
                  și de pedagogie. Cursul de psihologie
                  școlară se predă după acestea în anul
                  al II-lea de studii.  
                     La celelalte facultăți, la care
                  pregătirea pentru învățământ este
                  facultativă, se predă un singur curs de
                  psihologie de un semestru, în primul an, continuat cu
                  pregătirea pedagogică în anii următori. 
                     În aceste condiții cursul de psihologie
                  educațională va extinde, inevitabil partea de
                  psihologie generală, atingând, în timpul limitat, numai
                  parțial nivelul interdisciplinar. În ansamblu cursul
                  capătă un caracter introductiv sub denumirea de
                  Psihologie - pentru pregătirea
                  profesorilor. 
                     Obiectivul esențial, pregătirea
                  psihologică pentru învățământ, este
                  realizat sub aspectul cerințelor de bază. Primul
                  fapt pe care trebuie să-l știe un viitor profesor
                  vizează cunoașterea "obiectului" educației,
                  adică înțelegerea modului cum
                  funcționează mintea elevului în procesul de
                  învățământ. Care sunt căile de
                  receptare a conținutului învățării
                  școlare? Ce se întâmplă în mintea elevului cu
                  informația receptată? În ce constă suportul
                  "energetic" psihonervos al efortului școlar?
                  Răspunsul la aceste întrebări rezultă din
                  cunoașterea proceselor psihice senzoriale care
                  asigură percepția conținutului
                  învățării, a proceselor psihice
                  intelectuale prin care se realizează înțelegerea,
                  stocarea și comunicarea cunoștințelor,
                  și, a proceselor psihice de activare care asigură
                  dispozițiile motivaționale și voluntare ale
                  învățării. 
                     În desfășurarea curentă a procesului de
                  învățământ explicațiile cauzale ale
                  rezultatelor școlare ale elevilor sunt formulate de
                  către profesori în termeni psihologici: de
                  atenție, memorie, inteligență,
                  voință, interes etc. Prin urmare,
                  pregătirea psihologică pentru
                  învățământ trebuie să cuprindă
                  acest nucleu central explicativ al proceselor psihice, în
                  calitate de condiții interne ale
                  învățării. 
                     Al doilea fapt esențial care intră în
                  pregtirea pentru activitatea didactică constă în
                  cunoașterea învățării umane și
                  școlare, ca proces psihologic al întregii
                  personalități (caracteristici, tipuri, mecanisme
                  psihofiziologice, etape și condiții de
                  desfășurare, modele explicative ș.a.) 
                     La acestea se adaugă elemente de psihologia
                  dezvoltării și personalității care se
                  impun ca variabile cauzale ale învățării
                  prin ceea ce se identifică a fi
                  particularitățile psihologice individuale
                  și de vârstă. Aptitudinile școlare ale
                  elevilor și pedagogice ale profesorilor sunt, de
                  asemenea, abordate, în acest context. 
                     Dintr-un astfel de curs nu pot lipsi temele privind
                  psihologia și psihologia educațională care
                  precizează obiectul și metodologia disciplinei.
                   
                     Conform taxonomiei pedagogice, obiectivele esențiale
                  ale cursului sunt:  
                        -cunoașterea și înțelegerea de
                  către studenți a problemelor de bază ale
                  psihologiei privind esența bio-socială și
                  informațională a fenomenelor psihice,
                  dezvoltatrea psihică și învățarea
                  umană, condițiile interne ale
                  învățării școlare, personalitatea
                  umană; 
                        -formarea unor premise metodologice de abordare
                  aplicativă a cunoașterii psihologice a
                  elevilor; 
                        -formarea unor disponibilități
                  motivațional-afective privind interesul pentru
                  dimensiunea psihologică a activității
                  școlare. 
                     Bibliografia selectivă pe capitole și
                  generală finală cuprinde mai ales titlurile
                  accesibile în limba română.  | 
               
              
                | Autorul
                 | 
               
              
              
                 
                 | 
               
            
           
         | 
        
        
          
            
              
                | 
                 | 
               
              
                 
                   
                     
                   
                   In octombrie se deschid cursurile postuniversitare [...]  
                   
                   
                   Inscrierea la cursurile de zi se face [...]  
                   
                   
                   Inscrierea la cursurile ID si FR  [...]  
                   
                   
                 | 
               
              
                  | 
               
            
           
         |